Har ni följt med i tråden om 12DP idag. Som mest tror jag att det var närmare 250 människor där samtidigt. <<<<<<<<<<<<<<<<ja det var inga goda nyheter på 12DP idag. Jag är verkligen förvirrad att jag ska behöva tvingas till att ha stormpay som jag inte vill ha. Var det någon mer än jag som förstod det så att den som inte ändrade sin payment processor skulle få sina pengar till EMO. Fast det kunde dröja. Jag vill inte vara utsatt för utpressning av någon.
Vi kan väl diskutera detta här nu ikväll.
pspcp
Jan 31 2006, 11:27 AM
what??? hahaha
flowerpower
Jan 31 2006, 11:30 AM
QUOTE(pspcp @ Jan 31 2006, 08:27 PM) [snapback]1052184[/snapback]
what??? hahaha
Du är kanske inte med i 12DP eller så har du inte läst den sista nyheten på deras hemsida. Det här är verkligen inget att skratta åt. Jag är allvarlig.
sophie
Jan 31 2006, 12:03 PM
QUOTE(flowerpower @ Jan 31 2006, 11:23 AM) [snapback]1052139[/snapback]
Har ni följt med i tråden om 12DP idag. Som mest tror jag att det var närmare 250 människor där samtidigt. <<<<<<<<<<<<<<<<ja det var inga goda nyheter på 12DP idag. Jag är verkligen förvirrad att jag ska behöva tvingas till att ha stormpay som jag inte vill ha. Var det någon mer än jag som förstod det så att den som inte ändrade sin payment processor skulle få sina pengar till EMO. Fast det kunde dröja. Jag vill inte vara utsatt för utpressning av någon.
Vi kan väl diskutera detta här nu ikväll.
vad jag fattade det som så skulle iaf alla emo kunder bli betalda inom 15arbetsdagar. hur det blir i framtiden kan jag inte si om och inte 12dp heller. verkar som om dem spånar på ett nytt autosurfprogramm för bara emo kunder!
kan ju hoppas...
mvh
flowerpower
Jan 31 2006, 12:16 PM
Det kommer att bli perfekt, det är bekvämt och bra med EMO, och så kan man flytta pengar till e-gold också. Behöver inte ha Stormpay och deras avgifter och det där med Netiba cetificerad ger jag inte mycket för. Hur många scammers var inte det. Det räcker att ha en adress där du kan få din PIN och det är väl inte så svårt att fixa. Nej EMO är mycket säkrare. Det här är min åsikt.
T16
Jan 31 2006, 01:28 PM
Tvingades singa mig hos SP samt NetBia idag..
Skulle jag ha valt att vänta o ta ut pengarna till EMO så kan jag ju inte uppgradera iaf sen.. Nu så lär jag ju inte hinna bli verifierad och åker på en avgift på 6.9%.. kul när man väntar på $6400.. not..
riversswe
Jan 31 2006, 01:37 PM
Jag har följt hela den här soppan ifrån första början och det är verkligen inte roligt för er som precis har bytt till EMO, men å' andra sidan så stärker ju stormpay säkerheten med dessa nya "terms". Personligen så har jag aldrig haft några som helst problem med stormpay och jag har även stormpay på 12dp, men det är fortfarande en jobbig situation.
Det jag inte förstår är all smutskastning som är emot 12dp på grund utav stormpays nya beslut? Det är helt idiotiskt, 12dp kunde knappast ha skött det snyggare än vad dom gjort. Eftersom det är 75-80% av alla 12dp's medlemmar som har stormpay som internetbank så var det inget vidare svårt val. Men nu kan vi hoppas att dom slänger upp det nya programmet snabbt så alla som har EMO också kan ta del av kakan och om jag känner Charis och 12dp rätt så brukar dom vara ganska handlingskraftiga så det ska nog inte bli några problem om man bara har lite tålamod.
flowerpower
Jan 31 2006, 01:52 PM
Ja det är för dj...... hur människor beter sig på foumet på den andra sidan menar jag, vissa människor skriker scammer för 7.50$ Jag är helt trött i huvudet efter att ha läst all smörja där idag.
Jag har Stormpay men vill inte betala 6,9% först och främst, sedan är deras kort slut sedan länge så man kan bara använda en wiretransfer för att få ut sina pengar och det är också dyrt.
Men har jag fattat det rätt om jag låter både det jag compoundat och det jag ändrat till EMO + att jag har uppgraderat mig med EMO nu. Det blir tillsammans 3 st utbetalningar och är det så att jag får dem till EMO om jag inte gör något med mitt konto. Jag vägrar fortfarande att bli livegen.
Jag är verkligen förb. ikväll
Dencrypt
Jan 31 2006, 02:55 PM
Ja, det är verkligen sjukt med den här utpressningen. Jag har dock stormpay så personligen drabbar det inte mig men jag är ändå väldigt förvånad över stormpays agerande. Men deras snack om säkerhet är faktiskt bara bull****. Allt handlar givetvis om pengar då stormpay tjänar enorma summor på 12dp genom deras avgifter. Med 250 000 medlemmar och oberäkneligt många som säkerligen maxxar så blir det en liten slant varje månad för stormpay. 12dp har däremot skött situationen galant och deras nya projekt kommer bli mycket intressant. Jag lär mycket troligt skaffa mig ett EMO-konto när detta dyker upp.
fabolous
Jan 31 2006, 05:59 PM
Helt otroligt. Väntar fortfarande på Pin koden som Netiba skickade för en vecka sen men hade inte planerat att använda SP här. Har Emo och tycker att det funkar jättebra.
Har oxå uppfattat att de som har uppgraderat med Emo och väntar på utbetalningar kommer att få dem men det kommer att ta lite tid.
Det jag inte fattar är det SP säger om säkerhet och fraud. Att det ska inte gå att byta pengar bla bla bla.
För inte så länge sen så kunde man byta egold för storpay på deras sajt. Otroligt.
jacksoncage
Feb 1 2006, 01:54 AM
tur att man är kvar vid storpay, jag tänkte byta men har hitills hållt mig. Hoppas på en nya site för emo.. då kommer man ju självklart att skaffa det..
riversswe
Feb 1 2006, 04:50 AM
Alltså, det ärju inte bara att dom vill tjäna mer pengar. Självklart så är väl det den största avgörande faktorn, men det är också väldigt många som scammat SP. Så det har ju uppenbarligen med säkerheten att göra också. Men istället så skulle dom ju kunna göra så man inte kan kräva refund via visakortbolagen. Men eftersom dom kunde lösa säkerthetsproblem + tjäna en extra slant så valde dom det andra alternativet. Det är surt som faan. Men personligen så tror jag att det gör hela marknaden lite säkrare i längden. Men sättet dom gör det på är inte acceptabelt.
Airwalka
Feb 1 2006, 07:24 AM
det var jävligt surt å höra!
det är asdyrt med avgifter genom Stormpay ... bör skaffa mig NetIBA snart!
Ska testa EMO ... kan man på något sätt skicka pengarna från Stormpay till EMO?
jimyap
Feb 1 2006, 07:26 AM
oops wrong reply
flowerpower
Feb 1 2006, 12:14 PM
QUOTE(Airwalka @ Feb 1 2006, 04:24 PM) [snapback]1064253[/snapback]
det var jävligt surt å höra!
det är asdyrt med avgifter genom Stormpay ... bör skaffa mig NetIBA snart!
Ska testa EMO ... kan man på något sätt skicka pengarna från Stormpay till EMO?
Nej det kan man inte. Vad jag är emot det är att jag ska betala stormpay 2,9 eller om det är2,8% för att få mina egna pengar. Man måste ha deras kort som inte finns och har funnits på länge. Det här stinker. Jag har stormpay men vill inte använda det på 12DP
Christoffer
Feb 5 2006, 10:51 AM
aja men var inte speciellt säker på att du ens får dina pengar tillbaka från stormpay! jag pratade med en Admin till Rocknroll Hyip och deras account har blivit borttagen!!! jag vet att han säger sanningen för jag känner han sedan innan! Var fan ska hela hyip/autosurf världen göra när nästan alla hade sina pengar på SP !!
Isydia
Feb 5 2006, 06:40 PM
Det här med Stormpay är ju inte bra för någon, det är många som har investerat mycket pengar i ett flertal program. Jag har läst om flera som hade flera tusen dollar inne på sitt konto i Stormpay.
Personligen lyssnade jag på de som sade till mig att jag skulle splittra pengarna och investera i ett flertal program och det gjorde jag också. Men kunde väl aldrig tro att det skulle gälla betalnings företagen också!
Jag vill inte vara pessimistisk men det är inte utan att man misströstar med dessa rapporter på olika forum. Man får nog räkna med att om man hade några pengar på SP så är de förlorade. Senaste rapporten är att de ser ut att flytta från sin nuvarande adress. Vem vet om det är sant eller inte?!
Erber
Feb 9 2006, 04:41 PM
E-gold är det enda vettiga alternativet. Och att välja SP när ägaren till SP också äger NETIBA och utalar sig för att vara ärlig och identifierar folk samt företagare, när han i själva verket inte har sopat rent på sin egen bakgård. Då blir det som det blir. Jag pratade för döva öron i dec på en del forum. Men säkerheten står ju över allt , och vist är det tråkigt om en del blir av med pengar. Men så är det i den här branchen och det har varit flera liknande turer något år innan. Det här kunde man förutse. Och sen när pengaströmmarna förändrades var det självklart att det skulle bli kaos.
DO NOT announce programs here or use any referral links in this section.
QUOTE(Christoffer @ Feb 5 2006, 07:51 PM) [snapback]1114953[/snapback]
aja men var inte speciellt säker på att du ens får dina pengar tillbaka från stormpay! jag pratade med en Admin till Rocknroll Hyip och deras account har blivit borttagen!!! jag vet att han säger sanningen för jag känner han sedan innan! Var fan ska hela hyip/autosurf världen göra när nästan alla hade sina pengar på SP !!
Grejen är den att det kommer att komma nya AS hela tiden, för de har kommit för att stanna och det här fungerar, men det är fortfarande en ung branch. Man får ge den en del tid. SP är inte den enda betalnings processorn. Och det finns kapital så det räcker och blir över även om branchen har lidit svårt här nu.
Se på Dailyroi tex. Den styrs av an administratör som fick sin sida att bli bättre och effektivare än 12dp precis innan SP gjorde entre. Men han finns kvar och har precis gjort sig en ny sida som är i antågande. E-gold är det som gäller där. The only S.h.i.t that woorks for e-money today.
Hur fan gör man om man inte blivit av med sina pengar på stormpay (lyckliga jag ) och samtidigt har en massa pengar på pending hos 12dailypro.....
hur får man ut pengarna från 12daily, och var finns dom egentligen... deras support går ju inte att få tag i heller....12dailys alltså......
tacksam för hjälp....
Dencrypt
Feb 10 2006, 02:01 PM
QUOTE(Entrepreneur @ Feb 10 2006, 10:31 PM) [snapback]1169071[/snapback]
Tjena...
Hur fan gör man om man inte blivit av med sina pengar på stormpay (lyckliga jag ) och samtidigt har en massa pengar på pending hos 12dailypro.....
hur får man ut pengarna från 12daily, och var finns dom egentligen... deras support går ju inte att få tag i heller....12dailys alltså......
tacksam för hjälp....
Det du kan göra är att helt enkelt vänta eller försöka ta kontakt med din bank och ta en återbetalning den vägen. Grejjen är att pengarna ligger hos stormpay även om de inte råkar vara under ditt namn. Jag har tagit kontakt med min bank och ska se vad de har att säga. Lyckas jag få tebax hälften av pengarna så är jag nöjd.
Erber
Feb 11 2006, 04:43 AM
QUOTE(Dencrypt @ Feb 10 2006, 11:01 PM) [snapback]1169309[/snapback]
Det du kan göra är att helt enkelt vänta eller försöka ta kontakt med din bank och ta en återbetalning den vägen. Grejjen är att pengarna ligger hos stormpay även om de inte råkar vara under ditt namn. Jag har tagit kontakt med min bank och ska se vad de har att säga. Lyckas jag få tebax hälften av pengarna så är jag nöjd.
Jo, men vad kan man säga till banken . Jag deltog i ett pyramidspel på internet, ee humm kan jag få pengarna tillbaka, tack?
Global*Money
Feb 12 2006, 03:05 AM
Guys please
Thank you
namtar
Feb 12 2006, 03:10 AM
Dencrypt
Feb 12 2006, 04:25 AM
QUOTE(Erber @ Feb 11 2006, 01:43 PM) [snapback]1175353[/snapback]
Jo, men vad kan man säga till banken . Jag deltog i ett pyramidspel på internet, ee humm kan jag få pengarna tillbaka, tack?
Du behöver inte säga alls vad du investerat pengarna i. Du har bara skickat dem till stormpay för att handla med lite investeringar och auktioner och att stormpay fryst dina tillgångar utan anledning och att du nu vill ha tillbaka dina pengar. Refunds går alltid att ordna. Du har ju aldrig fått något för dina pengar om man säger så och i vilket fall så är det ju helt klart värt ett försök.
Airwalka
Feb 13 2006, 12:32 AM
Fattar inte vad Stormpay håller på med. Häromdan så nollade dom mitt account och jag hittade i min history att dom gjorde en chargeback till 12dailypro ... fan dom har ju fryst 12dailypro's konto, varför skicka tillbaka pengarna dit? Fattar nada .... någon som stött på liknande problem?
ibiobiz
Feb 14 2006, 05:00 AM
Hallå gänget.
Hmm, jag tycker att Global*Money får göra alldeles för mycket jobb härinne. Man får inte ha en ref länk i sin post även om den är "dold".
Dom som vill reffa får göra det via signaturen. Läs reglerna INNAN ni postar, för många gånger kommer att leda till varningar och det kan även bli tal om avstängning från forumet.
Entrepreneur
Feb 16 2006, 02:34 AM
Läs igenom detta!! Jag har själv försökt komma i kontakt med både 12dailys support och forum utan att lyckas i drygt en vecka, det verkar som om dom bara har internt folk på deras forum hela tiden, och ingen är direkt kritiskt....luktar skunk lång väg......
It is utterly amazing to me that 12DailyPro has us waiting with baited breath every single day for anoher posted bit of information. I am not new to online marketing and I have been fortunate to make good money online, but I must sheepishly admit that I have found myself sitting on the porch waiting for Charis to throw me another bone of hope.
Not anymore! The truth is our money is GONE...GONE...GONE....
Two days ago we were again promised additional details, then today we are told due to legal concerns they (12DP) must vette everything via their legal council, which means no information. What we are not hearing is any straight forward talk from 12DP to help validate the members that they were not dupped by 12DP and that the program is not a scam, ponzi, blah..blah...blah. I know, I know, what some of you are going to say, "Charis has been keeping us updated..." Really, do those posts really tell you or any of us anything - not really.
1. Call me crazy but I have an idea. Charis why don't you define your business model for your members and tell us why it is not a Ponzi and therefore why StormPay and the authorities should not be standing in the way of its operation. You claim you did this for SP so it shouldn't require much effort to post it to your forum for us to read, so how about it? In short, make your case to us, the members who either wisely or foolishly invested our time and money into the Autosurf program. If you could make your case, it would at a minimum, help us to explain to others that the money SP has clawed back from money sitting in peoples SP account (which they claim is not their money but someone elses because it is a ponzi) or in freezing payouts is truly unwarranted.
2. Post to a blog with all written correspondence received from StormPay so that we (the members) can see for ourselves that SP has in fact changed their tune, and that they have been misrepresenting the facts. Arguing the fact that these papers must be shielded until the investigation has played out is nothing but an unimaginative excuse, and insult to the member base. The information (if the truthful and unedited by 12DP) should be posted for all to see. Question? Does SP have incriminating emails from 12DP that would embarass or weaken their postion with their member base - if so then again we are S-C-R-E-W-E-D....
3. Host a conference call (or post an online audio file) where you can answer the top 10 or 20 questions that have been emailed in or faxed in. Tell us what you and your legal team are doing and then level with us...are we going to be left with 2 cents on the dollar after all the lawyers, accountants, banks and agencies have taken all our money in winning "our" case. If that is the case just tell us we are screwed out of the money, so we can all move on and GET OVER IT as quickly as possible. Give us something more than a lousy posting every three days. Millions of dollars have been lost and we are getting the kind of support that one would expect from a garage based enterprise. Note has anyone seen StormPays offices lately. I dare say if they posted those beauties on their website not one of us would have sent them a damn dollar, pound, marc, rubles, etc!!!! What a dump, it just makes you feel like an even bigger sucker.
At this point I think we are all hoping against hope that this whole mess will be the exception to the rule when it comes to legal authorities, and investigations. We all know that it is going to end the same way, the members losing nearly all their money, some weak settlement among the guilty parties, the barring of certain people from certain activities for life, and ahhemmm...a nice settlement for the members where they get paid something ridiculous like 2 cents on the dollar Hhmmm..that would be like $20 for me!
This post has been edited by mlmgenie: Feb 14 2006, 11:54 PM
flowerpower
Feb 17 2006, 12:55 PM
Om du läser på sites on hold så förstår du att du är en bland flera hundra tusen människor som har blivit lurade av Scampay. Det är ganska intressant. Du kommer även in på 12dailys eget Forum nu så du kan läsa där.
Det här stinker verkligen.
Det är bara att ta nya tag och hoppas på det bästa.