Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Debit Cards?
MoneyMakerGroup > MoneyMakerGroup Announcements & Discussion > International Chat > Scandinavian Speaking Nations

Linuus
Hejsan!

Är det någon som använder sig av dessa Debit Cards som finns?
Vilka är bra/billigast? Varför ska man använda dessa, blir det billigare än att skicka från ex. E-Gold via Icegold till sitt bankkonto?

Eller är det för att pengarna aldrig ska synas på ens eget svenska konto kanske? tongue4.gif

Någon som har lite svar?

(Kom igen nu o få lite fart på den svenska delen!!!)

ninja.gif
Aeriennet
Jag har bara stormpay konto, för jag tycker att E-gold verkar så komplicerat. Skulle vilja ha E-gold också eftersom dom flesta höginvesterings Hyps bara använder sig av E-gold, så har du lust att förklara hur man går till väga så gör gärna det biggrin.gif

HAr precis beställt ett bankomatkort från stormpay, så jag får återkomma om några veckor och tala om hur det fungerar. Känns för min del som om jag inte har någon större lust att föra över en massa pengar till min vanliga bank, vill ju inte dela med mig till skattemyndigheterna hellno.gif På något vis känns det bättre att ta ut pengarna direkt från mitt stormpay konto.

/Aeri
Tjkd
Hej Aeriennet!

Jag berättar gärna för dig hur E-gold fungerar och hur du på enklaste sätt sätter in och tar ut pengar med E-gold. Jag har själv av erfarenhet att det är svårt o förstå E-gold i början då det kan verka väldigt krångligt.

Kontakta mig gärna via E-post eller MSN.

MVH
Joel
Tjkd
Hej Linuus!

Glömde att jag skulle svara till dig också.

Har själv erfarenhet av 3 debitcards via internet. Dels via Studiopay som är en betalningsprocessor som hör till Studiotraffic som du säkert har hört talas om och sen använder jag även ett Debit card till Neteller och har även erfarenhet av ett Debitcard som man kan använda för att ta ut pengar från E-gold.

För att lättast svara på dina frågor så vill jag gärna hänvisa dig till e-post eller msn också.

MVH
Joel
Aeriennet
Tack Joel smile.gif

Skickar ett mail till dig imorgon, känner sig lite halv trög men det är ju inte helt enkelt att förstå sig på E-gold sad.gif

Tjkd
QUOTE(Aeriennet @ Jan 6 2006, 12:57 AM)
Tack Joel  smile.gif

Skickar ett mail till dig imorgon, känner sig lite halv trög men det är ju inte helt enkelt att förstå sig på E-gold  sad.gif
[right][snapback]784580[/snapback][/right]

Gör det, men det vore ännu enklare om du hade MSN?

Men hör av dig du.

MVH
Joel
Linuus
Tack så mycket för svaren!

Själv är jag mest intresserad av E-Gold kort, då jag bara använder dom... Är rätt ny i detta så jag har aldrig testat Stormpay, har bara hört att de har höga avgifter?

Är det generellt sett höga avgifter på korten? Ungefär vad ligger avgifterna på?

Skickar ett mail eller lägger till dig på MSN när jag hinner!

Linus
nigolo
Debitkort för direktuttag från e-gold
http://www.12dailypro.web.surftown.se/debit.html

/Göran - Halmstad
Linuus
QUOTE(nigolo @ Jan 6 2006, 10:50 AM)
Debitkort för direktuttag från e-gold
http://www.12dailypro.web.surftown.se/debit.html

/Göran - Halmstad
[right][snapback]787631[/snapback][/right]

Tackar.

Har du egen erfarenhet av kortet? Fungerar det så att om du ska ta ut, säg 100:-, då måste du alltså ha 103:- på kortet? I och med att de ska dra av 3% /uttag?
Vad kostar kortet att beställa? Inkl. frakt?

Linus
Linuus
någon som har testat Blue Bankings Debit Card?

ninja.gif
flowerpower
QUOTE(Linuus @ Jan 6 2006, 01:06 PM)
Tackar.

Har du egen erfarenhet av kortet? Fungerar det så att om du ska ta ut, säg 100:-, då måste du alltså ha 103:- på kortet? I och med att de ska dra av 3% /uttag?
Vad kostar kortet att beställa? Inkl. frakt?
Linus
[right][snapback]788459[/snapback][/right]

Beställde igår det kostar 10$ med frakt. det kunde ta upp till 8 veckor att få det.
Jag gillar att det inte är några avgifter när det bara ligger.
Linuus
Skriv gärna här när du får det och hur det funkar!
Hoppas det går snabbare än 8 veckor smile.gif

ninja.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.