Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur växla till sig egold enklast/billigast
MoneyMakerGroup Forum > MoneyMakerGroup Announcements & Discussion > International Chat > Scandinavian Nations

mabraman
Alltså, hur sjuttsingen växlar man till sig egold enklast/billigast/säkrast???

Tycker alla ställen verkar mer eller mindre krångliga och vilka kan man lita på??? Hade tänkt växla till mig ca $100 USD men man vill ju inte bara chansa, är inte direkt rik så man vill ju ha lite säkerhet också.

Hur har ni gjort? Är det enklast med "bank wire", eller western union eller vadå??? Verkar vara rigorösa säkerhetskollar med kort, för att inte tala om avgifterna!!! Men om det fanns ett enkelt och säkert/hyfsat snabbt sätt med kort kanske jag skulle kunna tänka mig det ändå.

Alla tips och svar mottages tacksamt!
mabraman
Jahapp, det här är tydligen lite krångligt!

biggrin.gif
flower
QUOTE(mabraman @ Sep 2 2005, 12:12 PM)
Alltså, hur sjuttsingen växlar man till sig egold enklast/billigast/säkrast???

Tycker alla ställen verkar mer eller mindre krångliga och vilka kan man lita på??? Hade tänkt växla till mig ca $100 USD men man vill ju inte bara chansa, är inte direkt rik så man vill ju ha lite säkerhet också.

Hur har ni gjort? Är det enklast med "bank wire", eller western union eller vadå??? Verkar vara rigorösa säkerhetskollar med kort, för att inte tala om avgifterna!!! Men om det fanns ett enkelt och säkert/hyfsat snabbt sätt med kort kanske jag skulle kunna tänka mig det ändå.

[right][snapback]416507[/snapback][/right]

Du kan använda dig av EMO,dom har kort också så du kan ta ut din pengar på det,det är lite dyrt med avgifter när man börjar men det är bara o köpa läget tongue.gif
G-card är ett jättebra kort att ladda e-currency när man vill göra uttag. smile.gif
mabraman
Tackar Flower, kikat på EMO och tror tom att jag skapade ett konto men sedan kom det av sig, tror det innefattade en del godkännande av inskickade dokument innnan man var ok för att använda kort, eller? Men det är väl lika bra att vänja sig, verkar vara så på många ställen, inte bara EMO, utand även ställen som typ Studio Traffic mfl
flower
QUOTE(mabraman @ Sep 7 2005, 08:33 PM)
Tackar Flower, kikat på EMO och tror tom att jag skapade ett konto men sedan kom det av sig, tror det innefattade en del godkännande av inskickade dokument innnan man var ok för att använda kort, eller? Men det är väl lika bra att vänja sig, verkar vara så på många ställen, inte bara EMO, utand även ställen som typ Studio Traffic mfl
[right][snapback]426025[/snapback][/right]

Du måste verifiera(faxa el scanna o mejla i pdf,kk,pass,teleräkn med din adress vanligtvis) dig på de flesta ställen,men du kan ju skicka en wire till ICE http://www.icegold.com/, och köpa e-Gold,sedan öppna ett e-gold konto till att börja med,då slipper du verifiering,så kan du ta det sedan.Du behöver ha 25 postningar här för att kunna skicka o ta emot pm,det är lite enklare när du har det när du behöver hjälp.
ctctct
Du kan läsa min sida om du vill. En bit ner på sidan förklarar jag hur man växlar till sig e-gold med Goldex.

http://hem.bredband.net/chrtur/
mabraman
Sedärja, nu börjar det lossna, då får jag möjlighet att tacka (och bygga på mina posts så jag snart kommer upp i 25) tongue.gif

Tackar som bara den! clapping7.gif
mabraman
Var på Forex häromdagen och fick syn på en lite broschyr där Moneygram nämndes (dessutom fick man 50 SEK i rabatt på sin första transfer), har för mig jag sett ställen som tillåter att man växlar in via moneygram, någon som har några bra erfarenheter av sidor som växlar egold via Moneygram?
mabraman
...coh då menar jag att jag vill skicka pengar via moneygram till en "exchanger" för att få egold.
flower
Du får surfa runt på sidorna och kolla,el skicka in en ticket med din fråga,Sacho är väldigt hjälpsam och pålitlig,många medlemmar här har växlat stora summor,flera K med honom problemfritt,Jag gjorde en trade med honom i helgen,han kan recommenderas. smile.gif
flower
Här är länken till hans site http://www.gciexchange.com/ pm:a honom förs och fråga vad du undrar,han svarar ganska snabbt.Jag växla inte ens genom sidan sist,utan genom pm här.

Det finns ju Londongoldexchange också.
mabraman
Tackar igen flower, har dessutom funderat på att gå med i gcisurf (de är väl samma ftg?) så det kanske jag gör, just nu kikar jag på om jag inte skall skicka in de uppgifter som behövs för att använda kortet hos EMO, ditt förra förslag.
flowerpower
QUOTE(mabraman @ Sep 9 2005, 10:48 AM)
Tackar igen flower, har dessutom funderat på att gå med i gcisurf (de är väl samma ftg?) så det kanske jag gör, just nu kikar jag på om jag inte skall skicka in de uppgifter som behövs för att använda kortet hos EMO, ditt förra förslag.
[right][snapback]428779[/snapback][/right]

EMO är bra kortet är billigt 9.95$ det kostar 4.50$ att ta ut med det.
Det är lätt att verifiera sig där på deras sida. Jag är nöjd.
mabraman
Låter bra (om EMO), scannade in och laddade upp pass och tv avgiften tongue.gif i fredags, nu står det "Ready for processing", betyder det att de godkänt mina handlingar eller håller de på tro?
mabraman
Heureka, efter att ha fått både mig själv tongue4.gif och mitt visa godkänt av EMO har jag nu fört över cash till EMO och via exchanger till egold, tog allt som allt ca 5 timmar att få över pengarna från mitt visa till mitt egold. Snajsigt clapping7.gif

6% tog EMO och 2% tog etradexchange, saftigt visst, men ok i jämförelse med andra som tar kort för att växla till egold, 10 och 14% tror jag att jag sett...
tapa67
Grattis grattis mab!

Jag gick med EMO igår och scannade&skickade in uppgifter.
Tog det lång tid att bli verifierad?

PS: Kul att se lite skandinaviskt liv här. biggrin.gif
mabraman
Tog ca 7 arbetsdagar för MIG att bli verifierad hos EMO, Visa kortet tog sedan inte mer än en dag eller 2, kanon. Ett tips bara, för säkerhets skull, använd deras nya Secure Card, man kan aldrig vara nog säker!

Lycka till!
tapa67
Har du skicket efter EMO DEBIT Kortet?
Funderar på att göra det.
mabraman
Nej, inte tittat på det faktiskt, har inte haft behovet än, om du beställer det, tala gärna om hur det funkar, tveksam till hur våra Svenska banker ställer sig till egenutskrivna EMO checkar...
tapa67
Ska nog beställa den när blivit verifierad.
Tänkte använda den som uttagskort.
smidigt när man kan överföra från både intgold o e-gold till kortet.

ska rapportera här när testat detta.
tapa67
PS:Tänker inte använda egenutskrivna EMO checkar...
bankerna skulle nog inte fatta någotnting antar jag. post-36326-1110185726.gif
bara uttagskortet.

mabraman
Liten uppdatering bara; förra veckan växlade jag emo till egold via etradexchange och då tog de sina 2% då summan var 230 usd samt en emo avgift på ca 8 dollar, nu har de höjt emo avgiften för häromdagen växlade jag in 510 usd men var inte riktigt uppmärksam förräns jag fick mailet fråm etradexchange, 1% var ju riktigt men emo avgift på 52 DOLLARS(av etradexchenge alltså)!!!!! Dock var de ok och höll inne med att godkänna transaktionen tills emo dragit tillbaks den. Tyckte det var för stor skillnad så jag testade vad de tog för 230 USD nu och det var höjt till 22 USD!!!!

Nä, detta var för dyrt så jag använder nu emo's interna emo till egold växlare via anygoldnow (upptäckte att det fanns en sådan ganska nyss he, he....oooppss) och inte nog med att det blev billigare, det handlade om minuter mellan att jag gjorde transaktionen tills cashen satt på mitt egold konto, schysst...och avgiften då? Gjorde transaktionen i 2 omgångar då jag alltid är som Doktor Dengroth (dvs lite skeptisk) första gången, så för att föra över 126 usd fick jag betala avgift på ca 5 usd så sammanlagt ca 131 usd och för att sedan föra över 370 USD fick jag sammanlagt betala 385 USD, så istället för etradexchange's egna 5 usd och deras mega-emo avgift på 52 usd(undrar var den kommer ifrån???), dvs ca 57 usd betalade jag ca 20 usd, + att det istället för timmar tog minuter, dock är etradexchange fortfaranda kvicka i jämförelse med andra och de var ju ärliga iom att de inte bara tog pengarna och sa att gjort e gjort så "no hard feelings" alls, men i fortsättningen blir det nog emo/anygoldnow.
flowerpower
Det här måste jag kolla det låter bra. TACK för informationen, klarar jag inte av det återkommer jag hit.
Jag har EMO kortet och det funkar alldeles utmärkt thumbup(1).gif
flowerpower
QUOTE(mabraman @ Oct 4 2005, 08:41 AM)
Nej, inte tittat på det faktiskt, har inte haft behovet än, om du beställer det, tala gärna om hur det funkar, tveksam till hur våra Svenska banker ställer sig till egenutskrivna EMO checkar...
[right][snapback]480668[/snapback][/right]

Mitt kort heter powercash MT från EMO
flowerpower
Tänkte bara tala om att man kan växla på GCI Exchange det kostade 5$ + att Intgold tog 1$ att växla 100$ till E-gold.
a_magn
Här kommer ännu en nybörjare med en massa frågor till er som kan.
Har läst igenom tråden ang. billigaste sättet att få tag på e-gold, men tycker infon känns lite inaktuell så jag vill gärna dra igång den frågan igen.

Rent konkret vill jag köpa E-gold för c:a 1000 USD eller EUR (till att börja med, totalt ca SEK50').
Pengarna finns på mitt SE-Banks konto.
Vilken väg blir billigast (jag har inte bråttom)?
Jag tycker ev. att SE-Banken ger en dålig kurs, kan det löna sig att gå via Forex el. liknande?

Jag har hittat EuroGoldSales som tar 3% (ingen avgift) via en IBAN transfer och SEB tog SEK10 för en EU-betalning, går det att få billigare ?
Jag har gjort en test överföring, dom kändes lite struliga , men det kan ha varit otur. någon som har några erfarenheter

och

Finns det någon bra väg till e-gold till och från NetEller utan att det kostar för mycket?
Jag har min a pokervinster där, tänkte dom skulle få jobba lite.

tugman
Hej!
Gjorde en �verf�ring via EuroGoldSales f�r en vecka sedan. (K�pte e-gold)
Tog tid men den kom s� sm�ningom.
Sk�ts av en Australienare som bor i Portugal. Han hade haft str�mavbrott p� sin
gata i en dag, s� allt l�g nere. Men han b�de mailade och ringde f�r att st�lla allt till r�tta.
Verkar vara mycket �rlig, men det tog sin lilla tid.
H�ller p� att bli verifierad av EMO nu. Det verkar vara en snabb procedur.

PS Hur får man svenska au, ae och oe att funka haer?
post-36326-1110185726.gif blush.gif screwy.gif
mabraman
Tugman, också haft problem med å. ä och ö, kom på att om jag använde IE istället för Mozilla Firefox så funkade det för mig iallafall, så om du använder Mozilla FF så kan det vara problemet. Är väl en inställning någonstans, men inte brytt mig att kolla upp mer, men om någon vet såg gärna till, använder hellre FF.
tugman
Tack foer infon!
Men det aer ju sau saellan man skriver pau svenska sau jag hauller mig nog til FF aendau smile.gif
mabraman
Tugman, man kan använda båda, men, som jag, ha FF som "default" browser och bara starta upp IE när man skall in på MMG, men kör som du vill, vi förstår ändå smile.gif
smurferiet.net
Det finns nu en svensk site som växlar e-gold till och från SEK mycket enkelt och med bra pris. Betalning direkt till svenskt Plusgiro eller Bankgiro, och inget papperskrångel.

Smurferiet.net är adressen och då får man både Skandwaybutiken (växling) och sveriges största forum för oss som investerar på Internet.
Dencrypt
Hur stora är avgifterna?
elangdewa
biggrin.gif biggrin.gif happy valentine for all biggrin.gif biggrin.gif
smurferiet.net
QUOTE(Dencrypt @ Feb 14 2006, 09:10 AM) [snapback]1204749[/snapback]

Hur stora är avgifterna?

Köp av E-gold för SEK sker mot Plusgirots dagsaktuella växlingskurs. Växlingsavgiften är 9%. Stora köp ($3000 och uppåt) görs mot offert.

Sälj av E-gold är just nu gratis, men det är ett tillfälligt erbjudande. Annars ligger avgiften på kring 10-11% men då får man Rikspresentkort och rekommenderat brev ingår.

Bokmärk www-adressen.... Den kan komma till användning. smile.gif
Dencrypt
Ah, men då fortsätter jag använda asianpay istället. Avgifterna är nån halv procent dyrare iofs men det känns säkrare och framförallt snabbare då jag kan köpa via VISA... smile.gif
smurferiet.net
Det är det fina med vår värld. Det fria valet, allt efter egen smak.

Fast jag vill säga att en stor del av tanken bakom Skandwaybutiken, är just tryggheten. Vår förhoppning är att man som svensk ska känna sig tryggare att göra affärer med en svensk firma, jämfört med en firma från andra sidan klotet. Att slippa lämna kreditkortsnumret ingår i den tanken.

Fast du har absolut rätt gällande hastigheten. Att dra pengarna omedelbart från kortet är snabbare än via Skandwaybutiken. Beroende på hur du väljer att föra över pengarna, så kan det ta ett dygn eller två med oss. Jag tror dock att det tålamodet finns i de flesta fall.
smurferiet.net
En liten uppfräschning:

Vill du köpa eller sälja E-gold i Sverige så är det oss du söker. Bra priser åt båda håller. Vi erbjuder också pengar direkt på bankkonto för ditt e-gold, rikspresentkort, samt VISA Electron bankkort.

Allt fler börjar hitta oss och även Norrmännen är välkommna! www.smurferiet.net
Dencrypt
Jag kan faktiskt tänka mig att köpa genom er om jag skulle sätta in över 100$ någon gång, vilket jag hittils visserligen aldrig har behövt göra. För det verkar som om Asianpay har höjt avgifterna och just nu så verkar det inte heller som om man kan sätta in alls där då deras CC -företag som de samarbetar med verkar ha brytit avtal och grejjer och jag har bara hört gott om scandway på andra forum så jag vågar till och med rekommendera det till andra svenskar / skandinavier.
solarfall
tjena!

Jag måste bara säga WOW ett forum för oss svenska.
Inte illa bara det...
tshugo
Jeg får vel skrive her da, siden det ikke er noe norsk forum biggrin.gif
Profithousese
QUOTE (mabraman @ Sep 2 2005, 11:12 AM) *
Allts�, hur sjuttsingen v�xlar man till sig egold enklast/billigast/s�krast???

Tycker alla st�llen verkar mer eller mindre kr�ngliga och vilka kan man lita p�??? Hade t�nkt v�xla till mig ca $100 USD men man vill ju inte bara chansa, �r inte direkt rik s� man vill ju ha lite s�kerhet ocks�.

Hur har ni gjort? �r det enklast med "bank wire", eller western union eller vad�??? Verkar vara rigor�sa s�kerhetskollar med kort, f�r att inte tala om avgifterna!!! Men om det fanns ett enkelt och s�kert/hyfsat snabbt s�tt med kort kanske jag skulle kunna t�nka mig det �nd�.

Använder Goldex själv, mindre belopp går att växla genom mina cyclers också utan extra avgifter, i mån av tillgång, skicka alltid en support ticket först.

Välkommen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.